הפינה האישית

 

רוקדים בעוצמה תעודת הוקרה

 

_____________________________________________________________

____________________________________________________________

מהי התרופה לאהבה- סיפור מקבוצת הספר

בכפר רחוק חיתה אישה אשר יחסי עם בעלה היו מלווים בבעיות רבות וקשות ובביתם לא שרר שלום, האישה לא ידעה מה לעשות על מנת לתקן את המצב ביניהם. החליטה ללכת למכשף ידוע בכפר שייתן לה עצה/ תרופה שתציל את האהבה שלהם.

אמר המכשף: כל מה שאת צריכה זה להביא לי שלוש שערות משפמו של האריה ואז אתן לך את התרופה המתאימה למצבך.

התפלאה האישה ואמר איך אוכל להשיג לך שיער משפמו של האריה? הרי אם אתקרב אליו הוא עלול לטרוף אותי

 והנה עלה לה רעיון: היא הלכה לאחד השכנים וביקשה שישחט עבורה כבש. שמה האישה את בשר הכבש בשק ויצאה אל היער לחפש אריות. לאחר כמה דקות החליטה לטפס על אחד העצים הגבוהים והתיישבה על ענף עבה האריה לא אחר לבוא והאישה מהרה וזרקו מתחת לעץ נתח בשר מן השק שהכינה מראש. האריה אכל ושבע והסתכל למעלה לראות את מקור הבשר. למחרת חזרה האישה על אותה הפעולה טיפסה על עץ התיישבה על ענף וזרקה את חתיכת הבשר לאריה שהיה מתחת לעץ רק שהפעם היא ירדה מעט והתקרב על האריה לפני שזרקה את הבשר.

האישה עשתה כך במשך חודש ימים ובכול פעם שהאכילה אותו קרבה עליו מעט. בתום שלושים יום ירדה האישה לאט מהעץ והאכילה את האריה מכף ידה. כאשר סיים האריה לאכול והיה שבע מאוד העיזה האישה ובעדינות קרבה וליטפה את שפמו האריה זז בחוסר נחת והחל לנוע בעצבנות האישה מהרה ותלשה משפמו שלוש שערות , האריה השבע לא  הזיק לאישה , והאישה בתמורה נתנה לו את שארית הבשר שנותר, וחזרה לביתה.

למחרת הלכה האישה מרוצה לעבר ביתו של המכשף והושיט לו את אשר ביקש, ואמרה: נו מה באשר לתרופה שהבטחת לי, המכשף שאל אותה איך הצלחת האישה הסבירה לו את אשר עשתה, והמשיכה לדרוש מהמכשף את התרופה שהבטיח, הסתכל לעברה המכשף ואמר : אין לך צורך בשום תרופה, מה כעסה האשיה המבולבלת אחרי כל המאמץ שלי , והסכנה שהייתי חשופה אליה, ההתמדה שלי יום יום  במטרה לקבל ממך את התרופה ועכשיו אתה מסרב לתת לי אותה ?

חייך המכשף וענה אין לך צורך במכשפים, או בשיקוי אהבה, אם הצלחת להתקרב לאריה בסבלנות ובאומץ סבור אני שתוכלי בוודאי להצליח אף יותר עם פחות מאמץ להתקרב לבעלך ולהשיב אליך את אהבתו. חזרה האישה הביתה והבינה שיש בדבריו אמת.

 וזאת עצה יותר טובה מכל תרופה.

_____________________________________________________________

שלושה חכמים- סיפור מקבוצץ הספר

מעשה בשלושה חכמים שידעו לחולל ניסים ונפלאות. יום אחד הלכו שלושתם לבקר קרוב משפחה שגר בכפר רחוק. בדרך פגשו באדם נבער ופשוט שהצטרף אליהם. המשיכו הארבעה ללכת עד שנתקלו בגוויה של אריה מוטלת על אם הדרך וכל עצמותיה מפוזרות ומפורקות.

אמר אחד מהם: אני יכול לחבר מחדש את עצמות האריה ובעזרת כישוף להציג בפניכם שלד שלם.

ואכן עשה החכם בלהטיו והנה לפניכם שלד של אריה.

אמר השני: אני יכול להחזיר לו את עורו, בשרו ודמו.

ואכן חזר העור והדם החל לזרום בעורקי הגווייה.

האיש הפשוט הסתכל בבהלה סביבו לבחון לאן יוכל לברוח מתוצאות מעשיהם של החכמים הוא אמר לעצמו : האחד החזיר לאריה המת את עצמותיו הפזורות, השני את עורו דמו ובשרו, ומה יעשה השלישי, היה מפוחד וסקרן.

אמר החכם השלישי: אני יכול להחזיר לאריה את נשמתו ולהקימו לתחייה.

חכה, חכה רגע! קרא האיש הפשוט , תן לי רק לטפס על העץ ואחר תעשה בחכמתך וכשפך.

צחקו החכמים ואמרו: טיפש!

טיפס האיש על העץ , והחכם השלישי היאיר נפח באריה רוח חיים. האריה קם לתחייה שאג וטרף לשובע את שלושת החכמים.

אמר לעצמו האיש הפשוט: חבל , מה הועילה להם חוכמת  של שלושת המלומדים הללו ? כאשר אני מצוי על עץ חי , והם מתים.

_____________________________________________________________

התגובות סגורות.